poniedziałek, 16 lipca 2012

magiczny PIT

ta miejscowka jest wyjatkowa.... piekny to nurek. najglebsza z tutejszych jaskin, spenetrowana do niejakiego 110 metra, wciaz kryje glebie i tajemnice. 
Niedys Majowie wybrali to miejsce na polaczenie ze swiatem podziemnym...to tutaj skladano ludzkie ofiary dla podziemnego swiata xibalba.
o odpowiedniej porze dnia swiatlo penetruje wnetrze caverny, promienie pedza w dol do 30 m i tam pochlaniane sa przez mistyczna siarkowodorowa chmure. nurek zatapia sie niby w mgle, ktora go spowija na chwile,a pod nia cala magia znika i zaczyna sie ciemnosc. Piekne miejsce i kazdemu nurkowi sie nieprzecietnie podoba. 
To byla tez moja cenotowa inicjacja, gdzie Jaime zarazil mnie goraczka jaskiniowa. I choc teraz wiem, ze mocno nagial zasady i zabral mnie w miejsce, w ktore nie powinien....to i tak wdzieczna jestem, ze wyplynelismy zgodnie z planem i teraz jestem tu. PIT jest wspanialym miejscem.
Foto znad wody...moze w kilku procentach oddaje moc podwodnych efektow swietlnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz